17回目:THE 「Think different.」

僕に衝撃を与えた2本のCMの内の1本.

それは、「Think different.」

「Think different.」は1998年にApple社が手がけたキャンペーン。これは各界の偉人や著名人を起用したもので、当時地に落ちていたブランドイメージを再び高め、Appleを復活させたと言える「CM」である。Steve Jobsは、当時「人生で一番のヒーロー」であったガンジーの有名な写真を使えるよう、版権を持つタイム・ワーナーと 直接交渉したらしい。
※そして、今回紹介するのは当時テレビで流された「CM」ではない。


Steve Jobs自身が読み上げた「Think different.」だ。



Here’s to the crazy ones.

The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. 

The ones who see things differently. They’re not fond of rules.

 And they have no respect for the status quo. You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them.

 About the only thing you can’t do is ignore them.

 Because they change things. They push the human race forward.

 While some may see them as the crazy ones, we see genius.

 Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

                         Think Different - Wikipedia

次に、日本語版.


クレイジーな人たちがいる。反逆者、厄介者と呼ばれる人たち。四角い穴に丸い杭を打ち込むように、物事をまるで違う目で見る人たち。

彼らは規則を嫌う。彼らは現状を肯定し

­ない。

彼らの言葉に心をうたれる人がいる。反対する人も、賞賛する人も、けなす人もいる。

しかし彼らを無視することは誰にもできない。

なぜなら、彼らは物事を変えたからだ

­。彼らは人間を前進させた。

彼らはクレイジーと言われるが、私たちは天才だと思う。

なぜなら、自分が世界を変えられると本気で信じる人たちこそが、本当に世界を変えているのだから。



僕は赤色の部分に心を打たれた。

そして、毎日のように「ポスティング」しながら、こうつぶやいてる...


「The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.And I'm crazy enough to think I can change the world, so I will be the ones who do.


なぜなら、僕は本気で自分が世界を変えられると信じてるからだ。